Το τίμημα του να είσαι ευχάριστος στους ανθρώπους μπορεί να είναι ακριβό, ειδικά για την ψυχική σου υγεία.
Οι άνθρωποι που επιδιώκουν να ευχαριστούν μονίμως τους άλλους είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στην επαγγελματική εξουθένωση, λέει η κλινική ψυχολόγος Debbie Sorensen:
“Τείνουν να είναι πολύ ευγενικοί και στοχαστικοί άνθρωποι, κάτι που τους κάνει πολύ πιο δύσκολο να θέτουν όρια, να λένε “όχι” στην υπερβολική δουλειά ή να μην επενδύουν συναισθηματικά στις δουλειές τους.”
Αυτό συχνά έχει ως αποτέλεσμα το να νιώθει κανείς ένοχος λέγοντας στους άλλους «όχι» ή δυσαρέσκεια κάθε φορά που λέει «ναι».
Δε χρειάζεται να εγκαταλείψετε εντελώς την ιδέα του να ευχαριστείτε τους ανθρώπους για να αποφύγετε την εξάντληση
Σχετική έρευνα, εξάλλου, έχει δείξει ότι το να είστε ευγενικοί, φιλικοί και υποστηρικτικοί στη δουλειά σας μπορεί να σας βοηθήσει να είστε πιο παραγωγικοί και χαρούμενοι.
Ωστόσο, η Sorensen προειδοποιεί όσους θέλουν να ευχαριστούν τους ανθρώπους και δυσκολεύονται να θέσουν όρια ότι αυτή η στάση μπορεί να γίνει «πραγματικά εξουθενωτική» και να οδηγήσει σε «χρόνιο στρες».
3 σημάδια ότι η ευχαρίστηση των ανθρώπων βλάπτει την ψυχική υγεία και την καριέρα σας
Εάν αναλαμβάνετε συχνά περισσότερες ευθύνες από όσες μπορείτε να διαχειριστείτε, επειδή φοβάστε να απογοητεύσετε κάποιον, αυτή η στάση μπορεί να σας ωθήσει στο χείλος της επαγγελματικής και της ψυχικής εξουθένωσης.
3 σημάδια που πρέπει να προσέξετε:
- Λέτε «ναι» σε κάθε αίτημα για βοήθεια, ακόμα κι αν αυτό διακόπτει αυτό που κάνετε
- Αγνοείτε τα συναισθήματά σας όταν γίνεται ή λέγεται κάτι που σας αναστατώνει επειδή φοβάστε την πιθανή σύγκρουση
- Συμφωνείτε με μη ρεαλιστικές προθεσμίες ανάθεσης
Το να ευχαριστείς τους ανθρώπους δεν είναι απλώς επικίνδυνο για την καριέρα και την ψυχική σου υγεία, επειδή μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση – μπορεί να σε κάνει να παραμελήσεις εντελώς τις ανάγκες και τους δικούς σου επαγγελματικούς σου στόχους.
Πώς να αποφύγετε την εξάντληση
Το πρώτο βήμα είναι το να μάθετε πώς να βάζετε όρια.
«Μπορεί να είναι άβολο το να θέτεις όρια στη δουλειά ή στη ζωή. Την επόμενη φορά που θα μπεις στον πειρασμό να αναλάβεις περισσότερες ευθύνες, κάνε μια παύση και διερωτήσου αν πραγματικά τις θέλεις ή χρειάζεται να τις αναλάβεις. Καταπολεμήστε την σπασμωδική αντίδραση να λέτε «ναι» σε όλα», λέει η Sorensen.
Το να εγκαταλείψετε τις παλιές συνήθειες που σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό είναι μια ατελής διαδικασία που απαιτεί χρόνο.
Θα πρέπει, λοιπόν, να είστε συνεπείς στις προσπάθειές σας και να αποφύγετε τις παγίδες της αυτοκριτικής.
Μην βλέπετε το να λέτε «όχι» ως αντανάκλαση της αυτοεκτίμησης ή των δυνατοτήτων σας.
Αντίθετα, σκεφτείτε το να θέτετε όρια ως τον τρόπο για να προστατέψετε την ενέργεια, τους στόχους και τις προτεραιότητές σας.
«Απλώς πρέπει να συνεχίσεις να συντονίζεσαι με τις ανάγκες σου και να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι η άδεια από τη δουλειά, είναι πραγματικά πολύ σημαντική».
«Όλοι αξίζουμε τον χρόνο και τον χώρο για να επαναφορτίσουμε».
Πηγή: cnbc
Διαβάστε ακόμη: Εξισορροπώντας ανάμεσα σε δουλειά και προσωπική ζωή…
8 συμβουλές για την καταπολέμηση του στρες!
Γιατί οι γυναίκες κάνουν bullying σε άλλες γυναίκες στη δουλειά;
Comments are closed.