Ένα έργο πάρα πολύ δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο…
Ειδικά στην εποχή μας όπου οι ρυθμοί είναι τόσο γρήγοροι και η τεχνολογία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας είναι πολύ δύσκολο να χαλαρώσει κανείς…
Και πολλές φορές μοιάζει αδύνατο να βρεθεί μία ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική μας ζωή.
Το κλειδί για όλα αυτά είναι ο χρόνος: αφιερώστε χρόνο για να κάνετε την υγεία και την ευημερία σας την πρώτη σας προτεραιότητα.
Πάμε να δούμε 15 βήματα:
#1. Θέστε ως προτεραιότητα την ευημερία σας και υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα έχετε χρόνο για αυτοφροντίδα
Μπορεί να μην αισθάνεστε ότι διαθέτετε αυτόν τον χρόνο, αλλά σίγουρα υπάρχει έστω και λίγος χρόνος μόνο για εσάς.
Ο χρόνος με τον εαυτό σας, όχι μόνο θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους προσωπικούς σας στόχους ευημερίας, αλλά θα είστε και πιο παραγωγικοί στη δουλειά.
#2. Δημιουργήστε μια λίστα καθημερινών υποχρεώσεων
Στο ένα μέρος αυτής της λίστας θα γράφετε για τη δουλειά και στο άλλο για τον προσωπικό σας χρόνο.
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι αποδίδουν καλύτερα όταν έχουν καταγράψει τι πρέπει να κάνουν.
Οι λίστες υποχρεώσεων θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το άγχος και το χάος στο μυαλό μας, παρέχουν ένα σχέδιο για να ακολουθήσουμε και , καθώς και μια αίσθηση επιτυχίας!
#3. Διαχειριστείτε την ταραχή σας
Αποφύγετε οποιαδήποτε συναισθηματική ένταση πριν από τον ύπνο: αφήστε τις αγχωτικές συζητήσεις ή καταστάσεις και κατά τη διάρκεια της ημέρας αν είναι δυνατόν!
Το άγχος θα αυξήσει τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης που διεγείρει την εγρήγορση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης που με τη σειρά τους θα επηρεάσουν τον ύπνο σας.
Συνήθως, τα επίπεδα κορτιζόλης μας πέφτουν κατά τις βραδινές ώρες ως φυσική προετοιμασία για ύπνο
#4. Μάθετε να λέτε «όχι»
Το να λέμε «όχι» είναι κάτι που στο imethexis.gr σάς το προτείνουμε συχνά.
Και ο λόγος είναι απλός: Αυτό θα σας επιτρέψει να επιλέξετε πού θα αφιερώσετε τον χρόνο και την ενέργειά σας.
Και όποιος δεν το καταλαβαίνει, δεν το κατάλαβε…
#5. Κάντε ένα μεσημεριανό διάλειμμα από την τεχνολογία
Επιλέξτε να βρείτε τον χρόνο να αποσυνδεθείτε μέσα στην ημέρα. Στο σπίτι ή στο γραφείο.
Βρείτε τουλάχιστον 20 λεπτά που θα αφήσετε κάτω το κινητό, το λάπτοπ ή το ποντίκι του υπολογιστή.
Ξεκουράστε το μυαλό και το σώμα σας και θα δείτε ότι μετά θα είστε πιο ήρεμοι, πιο παραγωγικοί και λιγότερο αγχωμένοι.
#6. Μιλήστε με τον προϊστάμενό σας εάν δυσκολεύεστε στη δουλειά
Η εύρεση μιας καλύτερης ισορροπίας στην εργασία δεν πρέπει και δεν εξαρτάται μόνο από εσάς.
Κάθε χώρος εργασίας θα πρέπει να ενθαρρύνει μια κουλτούρα ανοιχτού χαρακτήρα, ώστε να μπορείτε να μιλήσετε αν βρίσκετε υπό υπερβολική πίεση.
Φυσικά, μπορεί να είναι δύσκολο ή αδύνατο να υπερασπιστεί κανείς τον εαυτό του στη δουλειά.
Και μπορεί να ανησυχείτε μήπως χάσετε τη δουλειά σας.
Γι’ αυτό είναι καλό να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας προτού αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε ζήτημα.
Μπορεί, βέβαια, το εργασιακό σας περιβάλλον να είναι τοξικό. Δείτε εδώ πώς να το αντιμετωπίσετε!
#7. Ασκήστε καθημερινά την πρακτική της ακινησίας
Αφιερώνοντας χρόνο για να μείνετε ακίνητοι θα έχετε την δυνατότητα να εστιάσετε στις σκέψεις σας και στο πώς αισθάνεστε.
Αυτή η πρακτική θα σας βοηθήσει να ηρεμήσει το μυαλό σας και θα καταπραΰνει το νευρικό σύστημα.
Διαβάστε εδώ για την ακινησία, όπως την έχει περιγράψει η Oprah Winfrey!
#8. Κάντε τουλάχιστον 10.000 βήματα ημερησίως
Η κίνηση και η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητα στοιχεία για την υγεία και την ευημερία μας.
Βρείτε, λοιπόν, χρόνο για να κάνετε 10.000 βήματα. Θα δείτε αμέσως μεγάλη αλλαγή στη διάθεσή σας!
#9. Θεσπίστε βράδια και Σαββατοκύριακα χωρίς email
Η εργασιακή κουλτούρα δυστυχώς έχει καθιερώσει ως φυσιολογικό να παρακολουθεί κανείς και να απαντά σε email εκτός του ωραρίου εργασίας του.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγείας όπως χρόνιο στρες, συναισθηματική εξάντληση και κόπωση λόγω υπερβολικά πολλών ευθυνών.
Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε μία ομάδα στο WhatsApp ή σε άλλο μέσο ανταλλαγής μηνυμάτων που θα χρησιμοποιείται μόνο για μία έκτακτη κατάσταση στην εργασία.
Σε κάθε περίπτωση βάλτε όρια.
#10. Κάντε σύντομες συνομιλίες με τους συναδέλφους σας
Είναι σημαντικό να κάνουμε χαλαρές κουβέντες κατά τη διάρκεια της εργασίας μας με τους συναδέλφους μας.
Είναι ένα μέρος της εργασιακής κουλτούρας και βοηθά στην κοινωνικοποίηση.
Άλλωστε, ένα θετικό περιβάλλον εργασίας μειώνει το άγχος, ανεβάζει το ηθικό και αυξάνει την παραγωγικότητα.
#11. Προγραμματίστε μηνιαία τις δραστηριότητες και τον χρόνο σας με φίλους και μέλη της οικογένειάς σας
Το να περνάμε χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά μας αυξάνει την αίσθηση του ανήκειν και του σκοπού μας στη ζωή.
Αυτό αυξάνει την ευτυχία μας και μειώνει το άγχος.
Αυτό το ημερολόγιο είναι ένας τρόπος να προγραμματίσετε και να γιορτάσετε τις καλές σας στιγμές μαζί με τους δικούς σας ανθρώπους.
#12. Επενδύστε στις σχέσεις σας
Το να είμαστε συνδεδεμένοι με τους άλλους με ουσιαστικούς τρόπους μπορεί να μας βοηθήσει να στηρίξουμε την ψυχική μας υγεία και ευημερία, καθώς και αυτή των άλλων.
#13. Τρώτε ένα γεύμα την ημέρα γύρω από το τραπέζι στο σπίτι σας χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές
Αυτό βοηθά στην προσεκτική κατανάλωση φαγητού και μειώνει τις πιθανότητες υπερφαγίας, καθώς δεν αποσπάται η προσοχή σας από μια ηλεκτρονική συσκευή.
Επίσης, το φαγητό με έναν φίλο, την οικογένεια ή έναν αγαπημένο μας βοηθά στην επανασύνδεση με όσα έχουν ουσία μετά από μια κουραστική μέρα.
#14. Ζητήστε βοήθεια
Αυτό αποτελεί ένδειξη δύναμης, όχι αδυναμίας.
Θα σας δώσει τη δυνατότητα να περιβάλλετε τον εαυτό σας με ανθρώπους που μπορούν να σας κάνουν να νιώσετε καλά και να διευκολύνουν την περαιτέρω ανάπτυξή σας.
#15. Βρείτε κάτι που αγαπάτε και εξασκηθείτε σε αυτό δύο φορές την εβδομάδα
Το να αφιερώνετε χρόνο για να κάνετε κάτι που αγαπάτε και απολαμβάνετε, σας βοηθά να μειώσετε το άγχος σας, ανεβάζει τη διάθεσή σας και εφ’ όσον είναι ομαδικό τονώνει και τις κοινωνικές σας δεξιότητες.
Δείτε κι αυτό: Πόσο σημαντικό είναι για την ψυχική μας υγεία το να περνάμε χρόνο μόνο με τον εαυτό μας;
Με πληροφορίες από wellbeingpeople.com