Οι περισσότεροι άνθρωποι ξοδεύουν πάρα πολύ χρόνο δοκιμάζοντας νέες συμπεριφορές και ρουτίνες για να οικοδομήσουν καινούριες συνήθειες και να επιτύχουν τους στόχους τους, λέει η Gretchen Rubin, η συγγραφέας του μπεστ σέλερ «The Four Tendencies».

Αντίθετα, συνιστά να εστιάσουμε στα κίνητρα που γνωρίζουμε ότι έχουν ήδη λειτουργήσει για εμάς στο παρελθόν:

«Πολλές φορές, όταν οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν μια αλλαγή, επιδιώκουν να δημιουργήσουν ή να κόψουν μια συνήθεια. Κάνουν κάτι, επειδή λειτούργησε για έναν καλό τους φίλο ή γιατί διάβασαν ένα άρθρο για αυτό. Δε δίνουν σημασία σε ό,τι τους βοήθησε να πετύχουν στο παρελθόν».

Ας δούμε δύο παραδείγματα για να καταλάβουμε τι εννοεί:

Εάν οι συνάδελφοι σας σάς έχουν βοηθήσει στο παρελθόν να παραμείνετε προσηλωμένοι και υπεύθυνοι σε ομαδικά project, ένας φίλος στο γυμναστήριο θα μπορούσε να σας βοηθήσει να συνεχίσετε τις προπονήσεις σας στο γυμναστήριο.

Αν συνηθίζετε να εξετάζετε τις διαδικτυακές κριτικές για να βρείτε το ιδανικό για εσάς προϊόν, ίσως το να ακολουθήσετε την ίδια προσέγγιση μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε το είδος άσκησης που σας ταιριάζει.

Αυτή η λογική ισχύει σχεδόν για οποιοδήποτε πρόβλημα, λέει η Rubin.

Αν δυσκολεύεστε να πάρετε προαγωγή, σκεφτείτε τι σας βοήθησε να πετύχετε σε άλλες πτυχές της ζωής σας.

Στη συνέχεια, προσπαθήστε να εφαρμόσετε τις εκάστοτε τακτικές στον εργασιακό σας χώρο.

Το κόλπο, με άλλα λόγια, είναι να καταλάβετε τι σας παρακινεί και να το εφαρμόσετε σε μια μεγάλη ποικιλία καταστάσεων.

«Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι έχουν καταλάβει τι χρειάζονται για να επιτύχουν τους στόχους τους», λέει η Rubin.

Στο βιβλίο της περιγράφει τέσσερις τύπους ανθρώπων, καθένας από τους οποίους έχει  διαφορετικά κίνητρα:

  1. Οι υποστηρικτές, εξηγεί, είναι προσανατολισμένοι στην εργασία και οδηγούνται από την επιθυμία τους να ολοκληρώσουν τους στόχους τους – ανεξάρτητα από το ποιος τους θέτει. Μπορεί για παράδειγμα την Πρωτοχρονιά να γράψουν στο ημερολόγιό τους ότι η απόφασή τους για το νέο έτος είναι να πηγαίνουν στο γυμναστήριο τέσσερις φορές την εβδομάδα και μετά να το κάνουν πραγματικότητα.
  2. Οι υπόχρεοι: μερικές φορές γνωστοί ως άνθρωποι που ευχαριστούν τους άλλους, οδηγούνται από κοινωνική πειθαρχία, λέει η Rubin. Ίσως χρειαστεί να βρουν μια ομάδα ή έναν φίλο για να νιώσουν παρακινημένοι.
  3. Οι ερωτώντες: χρησιμοποιούν έρευνα ή δικαιολογίες για να παρακινήσουν τον εαυτό τους: Θα πάνε στο γυμναστήριο, αλλά μόνο αφού περάσουν ώρες αποφασίζοντας ποια προπόνηση θα τους προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.
  4. Οι επαναστάτες: δε θα κάνουν κάτι μόνο και μόνο επειδή τους το είπε κάποιος. Μπορεί να μην ακούνε καν τον εαυτό τους. Αντίθετα, καθοδηγούνται από την ταυτότητα: Αν είναι πεπεισμένοι ότι είναι αθλητικοί τύποι, θα τρέξουν.

Σημασία έχει η κατανόηση του τι είναι αυτό που σας παρακινεί

Η αυτογνωσία, ΄όπως διαπιστώνει σχετική έρευνα συσχετίζεται άμεσα με την επιτυχία και είναι κοινή στα άτομα που σημειώνουν υψηλές επιδόσεις.

Η αυτογνωσία μπορεί, ταυτόχρονα. να σας βοηθήσει να προστατέψετε τον εαυτό σας από το στρες και την εξουθένωση, σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας.

“Σκεφτείτε κι αυτό”, λέει η Rubin:

Εάν εξασκηθείτε στην ικανότητα να προσδιορίζετε τι παρακινεί εσάς και τους ανθρώπους γύρω σας, θα μπορέσετε να κατανοήσετε τον εαυτό σας και να αλληλεπιδράτε με τους άλλους πολύ πιο αποτελεσματικά.

Πηγή: cnbc

Διαβάστε ακόμη: Γιατί φοβόμαστε την επιτυχία;

Οι επιδράσεις της αβεβαιότητας στη ζωή μας και τρόποι αντιμετώπισής της

11 εξαιρετικά επιτυχημένοι άνθρωποι που εξασκούν τον διαλογισμό

Comments are closed.