Αυτοί είναι οι Επτά Νόμοι που πρέπει να γνωρίζετε…

Προαιώνιες διδαχές, φιλοσοφικές θεωρήσεις και ίσως μια επεξήγηση των νόμων υπό τους οποίους λειτουργεί η φύση και το σύμπαν, μας έρχονται από τα βάθη των αιώνων.

Οι διδαχές αυτές μετασχηματίστηκαν στη συνέχεια σε ολόκληρα ρεύματα, που γονιμοποίησαν τον ανθρώπινο Λόγο και γέννησαν, εν πολλοίς, το θαύμα της Κλασικής Ελλάδας που γονιμοποίησε ολόκληρη τη δυτική σκέψη μέχρι τις μέρες μας.

Αυτά τα πράγματα δεν διδάσκονται στα σχολεία -και σπάνια σε φιλοσοφικές σχολές- ενώ απευθύνονται στους «μυημένους», σε αυτούς δηλαδή που θα έχουν την ευκαιρία αλλά -κυρίως- την προθυμία να εντρυφήσουν σε αυτό που λέγεται και ως «απόκρυφη γνώση» και έχει φτάσει σε έναν βαθμό, λαϊκά, μέχρι τις μέρες μας.

Για τον Ερμή τον Τρισμέγιστο έχουμε ακούσει -καμία σχέση με τον συνονόματό του του Ολύμπου, αν και σε κάποιες εποχές ταυτίστηκε με αυτόν.

Πρόκειται για έναν μύθο ουσιαστικά, της Αρχαίας Αιγύπτου και της Ελλάδας ο οποίος άφησε κληρονομιά στην ανθρωπότητα, σαν άλλος Προμηθέας, μια σειρά αρχών και γνώσεων, ώστε να «μένει η φλόγα αναμμένη».

Οι ερμητικές διδασκαλίες συνοψίζονται σε κάποιον βαθμό σε ένα βιβλίο που κυκλοφορεί στις μέρες μας και για πολλούς μυημένους αποτελεί το Α και το Ω.

Πρόκειται για το Κυμβάλειον, το οποίο κυκλοφορεί από διάφορους εκδοτικούς οίκους. Βιβλίο μεστό, κατανοητό, μια άρτια εισαγωγή, ή και κάτι παραπάνω, για αυτούς που θέλουν να προσεγγίσουν μια γνώση, που μπορεί να φαίνεται χαμένη στις μέρες μας.

Ωστόσο, η επιρροή της μάλλον βρίσκεται παντού γύρω μας, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με επιστήμη και ανώτερο νου.

Στο Κυμβάλειον αναφέρονται οι Επτά Νόμοι, κάποιοι θα έλεγαν του αποκρυφισμού, εμείς θα λέγαμε του Ερμητισμού.

«Οι αρχές της αλήθειας είναι επτά τον αριθμό. Αυτός που τις γνωρίζει και τις καταλαβαίνει κατέχει το μαγικό κλειδί που θα ανοίξει όλες τις πύλες του ναού, πριν ακόμα τις αγγίξει», αναφέρεται.

Διάβασε και αυτό: «Το Βιβλίο της ΧΑΡΑΣ» 

Αυτοί είναι συνοπτικά οι ακόλουθοι:

1. Η αρχή της νοητικότητας.

«Το Παν είναι πνεύμα. Το σύμπαν είναι νοητικό». Εκφράζει την αλήθεια ότι το παν είναι μια ουσιαστική πραγματικότητα που βρίσκεται σε όλες τις εκδηλώσεις και σε όλα τα εξωτερικά φαινόμενα που γνωρίζουμε με τα ονόματα υλικό σύμπαν, φαινόμενα ζωής, ύλη, ενέργεια.

Δηλαδή, ότι είναι φανερό στις αισθήσεις μας, είναι πνεύμα, παγκόσμιο, άπειρο και ζωντανό. (Κάποιοι αυτό θα το ονόμαζαν «Θεό»). Αυτή η αρχή εξηγεί την αληθινή φύση της ενέργειας, της δύναμης και της ύλης και πώς αυτές υποτάσσονται στην εξουσία του πνεύματος.

2. Η αρχή της αντιστοιχίας.

«Αυτό που είναι επάνω είναι σαν κι αυτό που είναι κάτω. Αυτό που είναι κάτω είναι σαν κι αυτό που είναι επάνω».

Δηλαδή, υπάρχει πάντα μια σταθερή σχέση μεταξύ των νόμων και των φαινομένων των διαφόρων επιπέδων του είναι και της ζωής.

Η κατανόηση αυτού επιτρέπει την κατανόηση πολλών σκοτεινών παραδόξων και μυστικών της φύσης – οι σημερινή Φυσικοί θα μπορούσαν να το έχουν αυτό στο μυαλό τους, όταν ερευνούν την παραδοξότητα της Κβαντικής Φυσικής.

Μελετώντας τη μονάδα, σύμφωνα με την αρχή της αντιστοιχίας, μπορούμε να γνωρίσουμε το σύμπαν.

3. Η αρχή της δόνησης.

«Τίποτα δεν αναπαύεται. Το παν κινείται, το παν δονείται». Δηλαδή, το παν είναι σε κίνηση, τίποτα δεν είναι σε κατάσταση ανάπαυσης, «τα πάντα ρει», όπως είπε αργότερα κι ο Ηράκλειτος.

Από το σωματίδιο και το ηλεκτρόνιο, από το άτομο και το μόριο έως τους κόσμους και τα σύμπαντα, όλα κινούνται, όλα δονούνται. Αυτή η αρχή αποδείχτηκε και επιστημονικά, στον σύγχρονο κόσμο.

4. Η αρχή της πολικότητας.

«Το Παν είναι διπλό. Κάθε πράγμα έχει δύο άκρα. Το όμοιο και το ανόμοιο έχουν την ίδια σημασία. Οι αντίθετοι πόλοι έχουν την ίδια φύση αλλά διαφορετικούς βαθμούς. Τα άκρα αγγίζονται. Όλες οι αλήθειες δεν είναι παρά μισές αλήθειες. Όλα τα παράδοξα μπορούν να συμφιλιωθούν».

Η θέση και η αντίθεση είναι ταυτόσημες και δεν διαφέρουν παρά στον βαθμό. Δηλαδή, σε κάθε πράγμα υπάρχουν δύο πόλοι και τα αντίθετα δεν είναι στην πραγματικότητα παρά τα δύο άκρα του ίδιου αντικειμένου, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται διαφορετικοί βαθμοί.

Για παράδειγμα, το ζεστό και το κρύο, είναι ένα πράγμα, απλά διαφέρουν μεταξύ τους στη θερμοκρασία που έχουν. Το ίδιο ισχύει και για το καλό και το κακό…

5. Η αρχή του ρυθμού.

«Όλα ρέουν μέσα και έξω. Κάθε πράγμα έχει τη διάρκειά του. Κάθε πράγμα εξελίσσεται και κατόπιν εκφυλίζεται. Η ταλάντωση του εκκρεμούς εκδηλώνεται σε όλα. Ο χρόνος της αιώρησης του προς τα δεξιά είναι ίσος με τον χρόνο της αιώρησης προς τα αριστερά. Ο ρυθμός είναι σταθερός».

Υπάρχει πάντα μια δράση και αντίδραση, μια πρόοδος και μια οπισθοδρόμηση, ένα ανώτατο σημείο κι ένα κατώτατο.

Αυτός ο νόμος εκδηλώνεται στη δημιουργία και την καταστροφή των κόσμων, στην ακμή και παρακμή των εθνών, στη ζωή κάθε πράγματος και τελικά στη νοητική κατάσταση των ανθρώπων.

Ο διδάσκαλος του Ερμητισμού γνωρίζει πώς να κατευθύνει τον εαυτό του στον πόλο που θέλει να μείνει και να εξουδετερώνει την ταλάντωση αυτού του εκκρεμούς…

6. Η αρχή της αιτίας και του αποτελέσματος.

«Κάθε αιτία έχει το αποτέλεσμά της. Κάθε αποτέλεσμα έχει την αιτία του. Όλα συμβαίνουν σύμφωνα με τον νόμο. Τύχη δεν είναι παρά ένα όνομα που δίνεται στον μη αναγνωρισμένο νόμο. Υπάρχουν πολλά επίπεδα αιτιότητας, αλλά τίποτα δεν ξεφεύγει από τον νόμο».

7. Η αρχή του γένους.

«Υπάρχει ένα γένος σε όλα τα πράγματα. Όλα έχουν την αρχή τους, αρσενική ή θηλυκή. Το γένος εκδηλώνεται σε όλα τα επίπεδα».

Στο φυσικό επίπεδο αυτό εκδηλώνεται με την αρχή του φύλου. Στο ανώτερο, παίρνει μορφές πιο υψηλές. Η αρχή του γένους ενεργεί πάντα για να δημιουργήσει και να αναγεννήσει.

Κάθε αρσενικό στοιχείο έχει το θηλυκό του μέρος και κάθε θηλυκή αρχή περιέχει την αρσενική αρχή.

Τώρα που γνωρίζετε επιγραμματικά τους νόμους, ίσως είναι η ώρα να διαβάσετε το Κυμβάλειον ώστε να μάθετε και πώς να τους αξιοποιήσετε προς όφελος σας, στον αέναο δρόμο προς τα ανώτερα επίπεδα, στα οποία σας καλούν οι μύστες, αρχαίοι και σύγχρονοι, αλλά πάνω από όλα, ο ίδιος σας ο πνευματικός εαυτός…

Write A Comment