Οι γονείς που θέλουν να μεγαλώσουν εξυπνότερα παιδιά θα πρέπει να ξεχάσουν τις οθόνες και να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη νευροεπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας πέρασαν δύο χρόνια μελετώντας 504 παιδιά ηλικίας  6 έως 9 ετών.

Τι ανακάλυψαν;

Τα παιδιά που περνούσαν περισσότερο χρόνο διαβάζοντας και παίζοντας σε αθλητικές ομάδες καλλιέργησαν καλύτερες δεξιότητες σκέψης από εκείνα που επικεντρώθηκαν σε άλλες δραστηριότητες- για παράδειγμα ενασχόληση με υπολογιστή χωρίς επίβλεψη και μη δομημένο ελεύθερο παιχνίδι.

Ακόμη καλύτερα αποτελέσματα σημείωσαν τα παιδιά…

που συνδύασαν τον αυξημένο χρόνο σε αθλητικές δραστηριότητες και την ανάγνωση με υγιεινή διατροφή  (στην προκειμένη μελέτη αφορούσε μια παραδοσιακή σκανδιναβική διατροφή που περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών και λιγότερο κόκκινο κρέας ή λουκάνικο.)

«Η βελτιωμένη ποιότητα  διατροφής, τα οργανωμένα αθλήματα και το διάβασμα συνδέθηκαν με βελτιωμένη γνωστική ικανότητα», έγραψαν οι νευροεπιστήμονες.

Ένα συγκεκριμένο εύρημα της μελέτης που ξεχωρίζει:

Η δομημένη σωματική δραστηριότητα, όπως τα οργανωμένα αθλήματα, μπορεί να βελτιώσει τις γνωστικές δεξιότητες των παιδιών.

Το εύρημα αυτό βασίζεται σε προηγούμενη έρευνα, η οποία κατέδειξε μια σαφή σχέση μεταξύ της αυξημένης σωματικής δραστηριότητας και της βελτιωμένης λειτουργίας του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης και της ικανότητας μάθησης .

Τα παιδιά που παίζουν νεανικά αθλήματα έχουν συχνά υψηλότερη αυτοεκτίμηση και χαμηλότερα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης από τους συνομηλίκους τους, σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας.

Τα ομαδικά αθλήματα προσφέρουν ιδιαίτερη ώθηση στην ψυχική υγεία συνδυάζοντας τη σωματική δραστηριότητα με την κοινωνική ανάπτυξη.

Ωστόσο, οι ειδικοί συχνά συνιστούν έναν υγιή συνδυασμό δομημένου και μη δομημένου παιχνιδιού: Το πρώτο μπορεί να προσφέρει πιο στοχευμένη μάθηση, ενώ το δεύτερο μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της δημιουργικότητας και της αυτο-παρακίνησης.

Βιβλία εναντίον βιντεοπαιχνιδιών

Τα ευρήματα της μελέτης σχετικά με την ανάγνωση και τον χρόνο οθόνης είναι λιγότερο εκπληκτικά.

Το διάβασμα για ευχαρίστηση συνδέεται με καλύτερη ψυχική υγεία, δημιουργικότητα και συλλογιστικές δεξιότητες στα παιδιά, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.

Τα παιδιά που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο διάβασμα έχουν υψηλότερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ από τα παιδιά που αντικαθιστούν αυτόν τον χρόνο με οθόνη, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες.

Παρόλα αυτά τα βιντεοπαιχνίδια προσφέρουν ορισμένα οφέλη στην ανάπτυξη των παιδιών, ενισχύοντας τη μνήμη, τη χωρική επίγνωση και — όταν παίζονται σε ομάδες — τις κοινωνικές δεξιότητες, σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία.

Προσοχή! Αυτή η γνωστική ανάπτυξη εμποδίζεται όταν ο χρόνος του παιδιού στην οθόνη είναι χωρίς επίβλεψη, ανακάλυψαν νευροεπιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Φινλανδίας.

Η τοξική συμπεριφορά και η παρενόχληση είναι πιο συχνές στα βιντεοπαιχνίδια όταν τα παιδιά δεν επιβλέπονται, σημειώνουν άλλοι ερευνητές.

Εάν δεν ξέρετε πώς να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε βιντεοπαιχνίδια και περισσότερο σε βιβλία ή αθλήματα, ακολουθήστε μια ήπια και διαφανή προσέγγιση, λένε οι ειδικοί.

Συζητήστε μαζί τους και εξηγήστε τους πώς οι δραστηριότητες- όπως τα ομαδικά αθλήματα ή το διάβασμα- μπορούν να ενισχύσουν τη δύναμη του εγκεφάλου τους μακροπρόθεσμα.

πηγή: cnbc

Διαβάστε ακόμη: Satori, μια νέα θέαση της πραγματικότητας

5 σημάδια ότι έχετε εισέλθει σε βαθύ διαλογισμό

10 ρίσκα που αξίζει να πάρετε για να απολαύσετε περισσότερο τη ζωή

Comments are closed.